BERKAWAN BIAR BERIBU.. JOM SAMA-SAMA FOLLOW =) TINGGALKAN URL ANDA..

Followers

Thursday, January 12, 2012

Orang x suke tapi aku suke..

....Assalamualaikum dan salam sejahtera....

..Kan sekarang ni exam week..

Teringat al-kisah

Perkara yang

ORANG X SUKE TAPI AKU SUKE BUAT

Haha.. Saje letak gambar gedix di sini =)

Biasanye kalau orang keluar exam, orang akan bising2 tanye soklan or jawapan ape yg kawan2 jawab.. Kebanyakan orang x suke bincang sebab anggap benda tu dah lepas n tak yah nak bincang...

TAPI AKU LAIN

Aku akan semak semula kat buku aku untuk cek jawapan aku betul atau salah untuk pengetahuan.. Dan aku anggap ilmu yang aku pelajari itu berterusan.. Bukan semata2 untuk jawab exam.. Lagipun, aku ni sorg  atau bakal guru /cikgu.. Jadi, aku mmg nak tahu jawapan tu betul atau tidak.. Kalau betul, alhamdulillah.. Kalau salah, x pe.. Biar salah atas kertas tapi bukan salah pada perbuatan bila dah jadi cikgu nanti.. Belajarlah dari kesilapan.. X salah kalau buat salah awal2.. Jangan buat kesalahan berulang.. Itu yang salah sebab kite x nak belajar dari kesilapan yang lepas..

Hehe.. Ini hanya untuk perkongsian.. Tapi, aku hormati pada orang-orang yang x nak bincang tu.. Mungkin orang yang x nak berbincang tu x nak menambah tekanan lagi yang sudah sememangnya kita akan tertekan pada minggu exam macam ni.. Jadi, aku faham..

Manusia kan berbeza-beza =)

Kalau aku, x pe.. Sebab prinsip aku satu.. Kalau aku bincang, aku x menyesal atau terlalu frustated dengan jawapan aku kalau aku salah.. Aku boleh terima.. Jadi, aku akan cr kawan yang boleh berbincang jugak selepas exam (x ramai, ada beberapa).. 
Hari tu bertanya dengan ITIK KEJAM =) Dia ok.. hehe =)

Sekian, bubye =)



No comments:

Post a Comment