BERKAWAN BIAR BERIBU.. JOM SAMA-SAMA FOLLOW =) TINGGALKAN URL ANDA..

Followers

Tuesday, January 10, 2012

Habis dah gune RM200 dalam masa 1 hari je!!!

Assalamualaikum..

Ngee .. Nak cerita pengalaman dengan semangatnya menghabiskan RM200 dalam masa 1 hari..

Aku dapat baucer buku 1 Malaysia 
(Pihak kerajaan bagi untuk Pelajar Universiti, Pelajar Matrikulasi/Tingkatan 6 dll.. Terima kasih..)

Aku sangat seronok dan akibat KEJUTAN BUDAYA, aku telah berbelanja dengan rakus dan dahsatnya dalam 1 hari sahaja.. Habis dah baucer aku.. Ngee..

Dapat baucer tu 4hb Januari. Memang berebut lah kan time amek baucer tu.. sesak.. tp demi RM200, aku dan orang2 lain gagahkan jua beratur dekat Bahagian Bendahari UPM.. Tapi aku happy sangat2 =)

Aku shopping 8hb Januari 2012..

Destinasi pertama => POPULAR , Jusco Balakong..

Pegi sorang2 n menikmati keseronokan kat dalam kedai buku.. Ramai jugak rupenye yang gune baucer tu hari tu.. Dengar la ade yg cakap, "RM200 ni, mcm nelah nak habiskan"..

Hehe.. Yang bestnye, sume barang boleh beli!! Semua barang dalam POPULAR tu!! 

Bukan setakat buku.. Alat tulis, fail, tabung2, botol air, semua lah leh beli..

TAPI

Aku amik kesempatan beli buku.. Aku minat buku kisah2 orang yang brjaya dan ala2 motivasi tp x derla straight to the point motivasi macam contoh buku => 

MOTIVASI BELAJAR, MOTIVASI....... 
(ini bukan pilihan)

TAPI 

kalau macam ni

aku minat

I
I
I
V

How To Win Friends & Influence People
(macam ni aku minat) 
TAPI jangan kagum kat aku.. Tajuk je BI tp buku ni dah ditranslate dalam BM.. hehe..
 =) senyum lebar-lebar

Buku yang aku beli dekat Jusco ni hanya 2 buah dan hanya gune RM 50 je dulu..


&


Lepas tu, aku kena bergegas pulang ke KTDI tercinta sebab ada meeting MTM.. Tu yang gune RM 50 je dulu =)

TAPI 

Lepas meeting, malam tu, aku g pulak destinasi kedua =)
POPULAR dekat Leisure Mall, Cheras..

Lame ok aku membeli belah.. Haha.. Aku mmg x leh pegi kedai buku.. Kali ni, aku g ngan adik aku..
Mentang2 lah aku nak seponser sedikit alat2 keperluan dia, dia bantai amik barang2 dalam tuh!! huhu.. Nasib baik adik aku.. Xpe.. Nanti bila adik da besar, akak nak adik belikan akak laptop sebijik ke, cincin emas bertakhta kan berlian dari rafflesia pon cukup dik.. Hehe.. Hampeh punye kakak.. Dengan adik pon nak berkira ek?? 

Kat sini, aku beli buku ni pulak


&


&


Hehe.. Popular ade promotion tau sampai 16 Januari kalau x silap.. Kalau x jd member pun, bnyk barang kurang.. Tapi bile jadi member time POPULAR tengah wat sale ni, lg over diskaun dia!!

Aku terus jd member.. Hehe.. Untung woo..

Time shopping kali kedua ni baru aku jd member.. Barang2 aku harga asalnya RM 179.00++
tp sebab member jd RM 150.00..

Berbaloi x?? RM 29 kurang woo =)
P/s: Kalau korg budak KTDI, meh pinjam kad kat aku.. hehe =)

Aku excited sangat sampai tidur dgn buku2 tu malam tu.. Aku letak tepi katil =)


Punye eksaited!!!!!!!!!!!!

Tdo senyum weh =)


Sekian, terima kasih =)

No comments:

Post a Comment