BERKAWAN BIAR BERIBU.. JOM SAMA-SAMA FOLLOW =) TINGGALKAN URL ANDA..

Followers

Thursday, December 2, 2010

MAHA 2010

Assalamualaikum semua... =)

MAHA tu ape ek?? Hurm, jom kita terjah ok.. 

MAHA  => Malaysian Agriculture, Horticulture and Agrotourism Show

Besar jugaklah dia punye tempat.. Penat jalan weh.. Aku yang keje kat MAHA ni pon x habis pusing lagi weh ( padahal ko baru pusing 2 kali je.. macam pusing hari2 plak ek cara ko cter tu.. hehe =) ). Memang korang kalau nak datang, datang pagi tau.. Kalau petang, takot x puas n takot hujan.. Aku kerja shift petang, masuk dalam pukul 3ptg.. Biasanya, pukul 4 da sart mendung n hujan.. Siap petir2 tau.. Seram jugak lah.. Huhu.. Aku memang mengucap selalu jugaklah sebab aku takot.. Ajal maut kan kita tak tahu ble kan.. Hurm.. Lagi satu, jangan lupe bawak PAYUNG.. Sangat penting untuk pelbagai cuaca.. Kalau panas, boleh pakai dan kalau hujan pon, boleh pakai.. =) Lagi satu, jangan lupa sediakan duit parking RM3.. Mahal ke?? Tak mahal lah.. Korang boleh letak sehari suntuk tau.. Bukan ikot jam ok.. (padahal, aku lah tukang jaga parkingnye)..

JADI, KORANG KENA DATANG KAT PARKING H TAU!!! SEBAB?? AKU JAGA PARKING H.. SEKARANG AKU DAH TUKAR SHIFT PAGI, JADI KORANG WAJIB DATANG PAGI TAU!! KALAU PAKCIK RELA SURUH LETAK TEMPAT PARKING LAIN, KO MERAYU2 LA NAK JUGAK PARKING H.. HEHE =) INGAT, MERAYU K!!! PLZZZZZZ!!

Nak cerita pengalaman boleh tak?? Boleh la... Aku nak cerita jugak..

Aku adalah PENJAGA PARKING kat MAHA.. Jadi, kalau korang bawak kereta, tolonglah parking kat dalam area MAHA.. huhu.. Bahaya parking kat luar.. Memang sesak dan lama nak masuk, tapi parking ada banyak kat dalam.. Kalau dah tak ade parking, dia akan tulis, FULL dari luar..

NAK TAHU CIRI2 PENJAGA PARKING YANG BAIK??

1) Kena sentiasa senyum (Walaupun orang marah2.. Korg hanya menjalankan tugas dengan amanah jadi korang diam je ok..)
2) Tahan makian (Korang kena tahan makian supaya korang tak termaki balik.. Kalau rasa nak nangis, itu perkara biasa..)
3) Bersabar (Bersabar dengan kerenah orang.. Bersabar dengan cuaca yang tidak menentu seperti sangat panas dan hujan yang sangat lebat sampai nak terbang khemah kitorang.. Tapi ni betul2 terjadi tau..)
4) Kena ada "immun" body yang kuat (Cuaca berubah2, jadi kena sesuaikan diri dengan keadaan agar tidak demam)

Kalau korang ada ciri2 ni, korang bolehlah apply untuk jadi penjaga parking MAHA 2012 sebab MAHA ni acara dwi tahunan.. =)

Kepada sesiapa yang pernah datang MAHA atau akan datang ke MAHA, kalau jem sangat lama atau sebagainya, aku harap, korang faham ye.. Kami dah cuba yang terbaik untuk melancarkan perjalanan MAHA sebab hari2 ada perubahan kat tapak MAHA tu untuk mempermudahkan pengunjung.. Harap korang dapat memahami situasi yang kami hadapi ya.. Kadang2, apa jua perkara yang berlaku di luar jangkaan.. Apa2 pon, JOM DATANG MAHA.. 5 DIS last =)

No comments:

Post a Comment