BERKAWAN BIAR BERIBU.. JOM SAMA-SAMA FOLLOW =) TINGGALKAN URL ANDA..

Followers

Saturday, March 19, 2011

Merong Mahawangsa !!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera =)

Aku nak ucap terima kasih n tahniah sangat kat KRU sebab buat cerita ni sebab kalau x, mesti aku x tau hikayat ni (x baca buku sastera, macam gini la).. Aku bangga sangat bila tengok cerita ni.. Bangga sebab anak melayu boleh buat cerita sehebat ni.. Memang aku bagi lima bintang (blink.. blink..).. 

Oh Merong =)

Babak yang paling aku suka :
1) Part Puteri Cina n Putera Rom terjumpa dekat dalam hutan (suweett wa cakap lu)

Tolonglah.. Nape lah korang suweet sangat =)

Babak yang paling aku sedih :
1) Time laksamana yang jaga puteri tu mati 
(memang aku nangis teresak dan tahap melampau masa ni)

Babak yang kata2 dia besh :
1) Part Merong nak g perang n Embok merajuk tapi lepas tu dia lari kat Merong..
=> Hati2 dengan panah Geruda.. Kalau luka, di sini ada ubatnya =)

Oh.. Ini pon suweet =)
P/s: Gambar ni aku tuju khas untuk si ITIK KEJAM sebab dia minat sangat kat Rahim Ghazali =)

2) Time merong kata..
=> Tu saudara hamba, Merong Mahasuasa
(memang aku tergelak terguling2 time ni)

Babak yang suspend :
1) Time perang2 =)

Memang besh =)

Babak yang aku kagum :
1) Semua babak sebab cantik sangat filem ni (scene2 dia best).. nampak macam buat kat luar negara tetapi sebenarnya diorang wat kat Ganu Kito =)

Macam tengah tengok cerita Pirates Of The Caribbean kan3x??

Babak yang paling aku nak puji :
1) Watak jahat yang dibawak oleh Kamawas dan Taji memang superb dan memang jadi dan aku memang nyampah ngan watak tu dan memang aku geli, jijik dan segala bagai la.. Hebat dan mantop.. 
P/s: Jangan risau, aku bukan x suke pelakon tapi x suke watak dia je.. memang mantop!!

Hah.. Nampak bayang2 je.. Punyelah jaat..

Aku nak tengok lagi citer ni.. Hari tu tengok ngan kawan2, nanti nak tengok ngan mak aku plaks =).. Jalan cerita dia sangat best dan x boring.. Ada scene suweet, ade scene suspens, ade scene touching2, loving2, ade secene yang akan buat korg kagum n tergamam sekejap n mcm2 lg =)

Selamat Menonton!! X Rugi tengok Cerita Ni!! Mari Sama-Sama Sokong Filem Melayu!!

2 comments: